Prodej deníků v dubnu meziročně klesl o sedm procent

09.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 9. června (ČTK) - Celkový průměrný prodaný náklad deníků, které si nechávají ověřovat náklad u Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR, v dubnu meziročně ve srovnání se stejným měsícem loňského roku klesl o 7,1 procenta na 1,54 milionu výtisků na vydání. Je to ale zároveň zhruba stejně jako v letošním březnu. Právo přitom zaznamenalo nejnižší prodaný náklad od března 1993, kdy ABC ČR začalo náklady zveřejňovat. Vyplývá to z údajů, které ČTK poskytla Unie vydavatelů.

Ve srovnání s loňským dubnem si v tom letošním, co se týče prodaného nákladu polepšily pouze Lidové noviny, a to o desetinu. Ostatním osmi deníkům prodaný náklad klesl, nejvíce Šípu (téměř o třetinu) a Aha! (o 13,6 procenta).

Ve srovnání s letošním březnem měly v dubnu vyšší náklad deníky Hospodářské noviny (o desetinu procenta), Lidové noviny (o 4,2 procenta), Mladá fronta Dnes (MfD, o 5,3 procenta) a Šíp (o 6,5 procenta). Ostatním deníkům náklad oproti březnu klesl, nejvíce Aha! (téměř o pět procent), u Blesku, Deníku, Práva a Sportu nebyl pokles vyšší než tři procenta.

Nejprodávanějším deníkem zůstal Blesk, kterému náklad klesl o 1,5 procenta na 425.837 prodaných kusů na vydání; to je zároveň nejméně od ledna 2003. Následují regionální Deníky vydavatelství Vltava-Labe-Press vycházející v celé ČR s 309.584 prodaných výtisků denně a MfD s 295.993 kusy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK