Vláda dnes vyslovila souhlas s oběma přípojnými body na rakouských hranicích, tedy jak R52 v Mikulově, tak prodloužená R55 v Břeclavi-Poštorné. "Kromě přechodu v Mikulově, kam už rakouská strana staví silnici, se tak začne vyjednávat i o napojení přes Břeclav," dodal Ander.
"Mrzí mne, že se nám nepodařilo přesvědčit naše koaliční partnery, že rozhodnutí spojit Brno s Vídní trasou přes Mikulov je pro Českou republiku ekonomicky i ekologicky méně výhodné než trasa na přes Břeclav. Vítám však dohodu o prodloužení R55, neboť ta umožní odlehčit Brnu od tranzitních kamionů z Polska a ochránit cennou část Lednicko-valtického areálu v okolí Valtic," uvedl dnes v tiskové zprávě ministr školství a poslanec za jihomoravskou Stranu zelených Ondřej Liška.
Součástí dnešního vládního usnesení je také úkol rozšířit dálnici D1 v úseku Kývalka - Holubice o třetí pruh a zvýšení kapacity mimoúrovňových křižovatek označovaných jako Brno-centrum a Brn-jih.
Brno s Vídní by měla podle plánů kraje, ministerstva dopravy a ŘSD spojit rychlostní komunikace R52 v roce 2014. Plánovaná trasa vede přes Pohořelice, vodní dílo Nové Mlýny a těsně míjí Chráněnou krajinnou oblast Pálava u Mikulova. Moravská část silnice by měla stát asi deset miliard korun.