Budvar zvýšil hrubý zisk o 13 procent

10.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

České Budějovice 10. června (ČTK) - Budějovický Budvar zvýšil loni zisk před zdaněním o 13 procent na 302 milionů korun. Výnosy posledního státního pivovaru se zvýšily o osm procent na 2,301 miliardy korun. Novinářům to řekli zástupci vedení podniku. Budvar byl loni po Plzeňském Prazdroji a Staropramenu třetím největším výrobcem piva a zároveň jeho třetím hlavním exportérem.

Za rok 2007 pivovar prodal 1,253 milionu hektolitrů (hl) piva, meziročně o 8,8 pct víc. Prodej rostl podle ředitele pivovaru Jiřího Bočka rychleji než byl průměr českého trhu. V tuzemsku poskočil o 11,7 pct na 666.163 hl, zatímco spotřeba piva v Česku vzrostla jen asi o půl procenta na 16,4 milionu hl. Zhruba 60 procent budvarského prodeje tvoří světlý ležák, více než třetina připadá na výčepní pivo.

Do 53 zemí Budvar vyvezl rekordních 586.885 hektolitrů piva, oproti předchozímu roku o necelých šest procent víc. Celkový tuzemský vývoz se loni zvýšil o 1,6 procenta na 3,6 milionu hektolitrů. Budvar tak zaujímá šestnáctiprocentní podíl na celkovém domácím exportu.

Pivovar loni do svého rozvoje investoval 261 milionů korun, zhruba stejně jako o rok dřív. Letos investice vzrostou na dvojnásobek, konkrétně na 531 milionů korun. Největší část, 120 milionů korun, ukrojí zvýšení výkonu lahvových linek. Dalších 65 milionů korun bude stát příprava výstavby nového skladu výrobků.

Za posledních 17 let vložil Budvar do modernizace a rozvoje provozu asi 3,5 miliardy korun. Vlastní kapitál podniku vzrostl loni o sedm procent na 4,057 miliardy korun.

Budějovický Budvar n.p. zahájil již první kroky k přeměně na akciovou společnost. V půlce května podepsali zástupci ministerstva zemědělství a Budvaru smlouvu s právní kanceláří, která má vypracovat návrh transformace na klasickou obchodní společnost a definici rizik. Dokument má být hotov do půlky srpna. Poradci mají mimo jiné posoudit, zda Budvar na akciovku vůbec transformovat.

Za nejdůležitější se považuje, jak vyřešit při případné transformaci přechod duševního vlastnictví včetně ochranných známek na novou firmu. Nejcennější položkou bude zřejmě ochranná známka Budweiser Budvar, o kterou vede pivovar ve světě válku s globální trojkou - americkým Anheuser Busch. Podle dřívějších odhadů má značka cenu kolem miliardy dolarů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK