Nové spojení jihu Moravy s Rakouskem bude stát 23 miliard Kč

10.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 10. června (ČTK) - Nové silniční spojení jihu Moravy s Rakouskem bude stát kolem 23 miliard korun. Projekt české vlády počítá nejprve s dostavbou čtyřproudové silnice R52 z Pohořelic až do Mikulova, později také s dálničním obchvatem Břeclavi a prodloužením rychlostní silnice R55 až k rakouským hranicím. Stavět by se mohlo začít v roce 2010, přesnější harmonogram bude znám v pátek po jednání s rakouským ministrem dopravy. Novinářům to v Brně řekl ministr dopravy Aleš Řebíček.

Na rozšíření současné silnice R52 z Brna do Mikulova o druhý pruh v obou směrech, chce Česko čerpat dotace z evropských fondů. "Na celkové investice kolem deseti miliard bychom chtěli získat dotaci 60 až 70 procent. Další dotace by šlo možná získat i na R55, pokud projekt nezdrží další žaloby bránící územním rozhodnutí a výkupu pozemků. Na plánovaný obchvat Břeclavi se peníze získat asi nepodaří, protože se kvůli rozšíření stavby na čtyřpruh musí změnit územní plán," řekl Řebíček.

Mikulovská trasa je stále trnem v oku ekologickým organizacím i Straně zelených. Zelení proto ve vládě prosadili také využití dálnice D2 z Brna do Břeclavi a výstavbu přípojky na hranice s Rakouskem. Dostavba tohoto úseku podle nich nabídne tranzitním kamionům z Polska kratší trasu do Vídně.

Zatímco v případě mikulovské varianty panuje nyní na obou stranách hranic shoda, v případě hraničního spojení Břeclav - Reinthal ještě českou vládu čekají jednání. Podle českého velvyslance ve Vídni Jana Koukala počítá rakouská strana u silnice na Břeclav pouze s dvěma pruhy. "Nemyslím si, že to bude jednoduché jednání. V okolí Reinthalu je klidová zóna a místní samosprávy zde instalují mnoho dopravních značek omezující provoz například autobusů. To, že by si takto cenného území pustily kamiony, je podle mě z naší strany trochu naivní představa," řekl Koukal.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK