Investice by měly směřovat právě do rozšiřování centra technické podpory a také vývojového centra, které ve stejné budově sídlí již pět let.
Centrum technické podpory zaměstná kolem 70 lidí, dalších 80 zaměstnanců pracuje ve vývojovém centru. Centrum je po podobném zařízení v USA druhé největší na světě a bude sloužit pro telefonickou podporu partnerům a zákazníkům, kteří používají Suse Linux a další programy firmy v Evropě, Blízkém východě, Africe i dalších zemích.
"V Praze máme již pět let velmi úspěšné centrum vývoje softwaru. Připadalo nám více než vhodné mít technickou podporu v blízkosti našich kvalitních vývojářů, aby naši zákazníci mohli využít všech výhod, které toto umístění nabízí," uvedl viceprezident Novell Services Dave Cutler.
Novell si pro telefonické centrum Novell Technical Services vybral ČR pro její polohu, ale také silné zázemí open source komunity, tedy zejména uživatelů operačního systému Linux. Ten konkuruje dominantní platformě Windows společnosti Microsoft. Linux má v Česku už řadu let silnou komunitu příznivců. Nejčastěji jej využívají správci webových serverů, pro které je praktičtější a cenově výhodnější. Mezi běžnými uživateli osobních počítačů má Linux podíl jen zhruba jedno až dvě procenta.
Společnost Novell byla založena v roce 1983. Firma, která zaměstnává 4100 lidí, loni vykázala příjmy 932 milionů dolarů, tedy asi 15 miliard korun. V Česku působí od roku 1999.