V prvním programovém bloku nejvíce zabodovala Kathy Sheehan z GfK North America, která se zaměřila na nové spotřebitelské trendy a zaujala především příklady, jak využít paradoxy spotřebního chování v marketingové komunikaci.
Ladislav Trpák poté navázal analýzou dopadů nových marketingových přístupů do tvorby produktů, cen, komunikace a distribuce a vysloužil si od účastníků pochvalu za příjemný a interaktivní způsob prezentace.
Velmi zajímavý byl i závěr úvodního bloku, který poskytl prostor pro užitečnou konfrontaci různých náhledů na společenskou zodpovědnost firem (CSR) a její komunikaci ve firemním marketingu ze strany Fóra dárců (Pavlína Kalousová) či firmy Henkel (Lidija Erlebachová). Konkrétní příklad ze společnosti T-Mobile prezentovala Lucia Tarbajovská.
Prostor před obědem byl vyhrazen klíčovému řečníku kongresu, jímž byl George Silverman. Potvrdil pověst jednoho z nejlepších světových řečníků na téma word-of-mouth marketingu a více než hodinu dokázal udržet pozornost a zájem účastníků. Za „výborné řečnické schopnosti a velmi dobře srovnanou /živě podanou prezentaci“ byl oceněn nejlepší průměrnou známkou - 1,44.
Odpoledne přinesla příjemné zpestření především přednáška Tomáše Mrkvičky a Daniely Nacházelové z Ogilvy Group na téma Brand Entertainment. Zajímavé a vtipné příklady zábavy vyrobené značkou účastníky pobavily, i když vyvolaly pochybnost, že „v Čechách ani velmi ziskové firmy k tomuto pojetí reklamy nebudou mít odvahu“.
Závěrečná diskuse potvrdila, že s využitím nových marketingových nástrojů mnohé firmy teprve začínají aktivně pracovat a odpovědi na otázky, jak s nimi pracovat v marketingovém rozpočtu a jak měřit jejich efektivnost jsou pro ně nesmírně důležité.
Přes celkově pozitivní hodnocení přinesl výzkum mezi účastníky kongresu i řadu námětů ke zlepšení dalších ročníků. Největším nedostatkem Marketing Managementu 2008 byla absence více konkrétních případových studií a rovněž špatný time management dopoledního programu, který omezil diskusi. Organizátoři děkují účastníkům za cenné připomínky a již nyní přemýšlejí o tom, jak je využít při přípravě jubilejního 10.ročníku kongresu, který se uskuteční v červnu 2009.
Organizátorem kongresu byla společnost Blue Events, odborným garantem poradenská společnost Blue Strategy a generální partnerem společnost SAS.
Více informací naleznete na www.marketingmanagement.cz, popř. kontaktujte programového garanta kongresu Romana Řípu (roman.ripa@bluestrategy.cz).