"Když budou chtít dělat čtyřpruh, tak ten má jiné parametry zatáček, náspů," uvedl hejtman. Projekt se tak prý bude muset přepracovat. "Musí tam být nové územní rozhodnutí a půjde tam také o nové pozemky, které nejsou vykoupené. Zbrzdí to rozvoj Břeclavi," řekl Juránek.
Pondělním rozhodnutím vlády se podle hejtmana budou muset zabývat i krajští zastupitelé. Kraj a ministerstvo dopravy by prý měli dojednat memorandum, že se na obou rychlostních spojnicích Moravy a Rakouska shodli. Jihomoravský kraj se v dokumentu zároveň zaváže, že pondělní rozhodnutí vlády zanese do územního plánu Břeclavska.
"Vláda nemůže zajistit změnu územního plánu jen sama svými připomínkami, ale musí se dohodnout s Jihomoravským krajem," řekl hejtman. Podle něj by krajští zastupitelé mohli o dokumentu hlasovat ještě před podzimními volbami. Juránek neočekává, že by dokument neprošel. Pro silnici R52 vedoucí na Vídeň přes Mikulov prý byla naprostá většina zastupitelů, ačkoliv projekt patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám na jihu Moravy.
Obchvat Břeclavi je nyní plánovaný tak, že má z města odklonit auta jedoucí po stávající silnici I/55. Vede od hranice s Rakouskem přes Hodonín a Přerov do Olomouce. Na devítikilometrový úsek získalo Ředitelství silnic a dálnic loni územní rozhodnutí, letos chtělo žádat o stavební povolení.