MfD: Nejnavštěvovanější obchod je dle průzkumu Kaufland

12.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. června (ČTK) - Nejnavštěvovanějším obchodním řetězcem v tuzemsku je podle výzkumu firmy Incoma Research Kaufland, za půl roku do něj aspoň jednou vyrazí více než polovina českých rodin. Na druhém místě je Lidl, třetí příčka patří Hypernově, píše dnešní Mladá fronta Dnes (MfD).

Pořadí sedmi nejnavštěvovanějších obchodů se loni nezměnilo, čtvrtý skočil Penny Market, pátý Tesco hypermarket a šestou pozici obsadil Albert. Na sedmém místě zůstal Plus Discount.

Návštěvnost jednotlivých řetězců souvisí podle průzkumu s nabízenými cenami a rozšířením prodejen. Blízkost obchodu je totiž pro zákazníky stále nejdůležitějším faktorem při rozhodování, kam půjdou nakoupit. Proto je například Globus, který je hodnocen z pohledu šíře sortimentu, kvality zboží i prodejny jako nejlepší, v žebříčku navštěvovanosti se svými 13 prodejnami v Česku až osmý.

V pořadí obchodů, kam lidé jezdí na hlavní nákup, je první také Kaufland, druhé místo patří Tesku a třetí Penny Marketu. Čtvrtá je v tomto žebříčku Jednota, která má řadu prodejen v menších městech a obcích.

Kaufland kraluje jako nejlevnější i v hodnocení cenové úrovně, na dalších místech tradičně skončily diskontní řetězce jako Lidl a Penny Market. "Diskonty jsou hodnoceny jako cenově výborné s horší kvalitou nákupního prostředí. Hypermarkety lidé známkují jako dobrou cenu s dobrou kvalitou," řekl deníku Pavel Cabal z Incomy Research.

Do expandujících diskontů a Jednot podle výzkumu vyrážejí v porovnání s hypermarkety lidé starší, s nižšími příjmy. "Zákazníci hypermarketů jsou spíše mladší, s vyšším vzděláním a vyššími příjmy," doplnil Cabal.

Výsledky průzkumu vycházejí z dat sesbíraných ve druhém pololetí loňského roku. Incoma názory na řetězce každoročně zjišťuje u tisíce až 2000 zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK