Pořadí sedmi nejnavštěvovanějších obchodů se loni nezměnilo, čtvrtý skočil Penny Market, pátý Tesco hypermarket a šestou pozici obsadil Albert. Na sedmém místě zůstal Plus Discount.
Návštěvnost jednotlivých řetězců souvisí podle průzkumu s nabízenými cenami a rozšířením prodejen. Blízkost obchodu je totiž pro zákazníky stále nejdůležitějším faktorem při rozhodování, kam půjdou nakoupit. Proto je například Globus, který je hodnocen z pohledu šíře sortimentu, kvality zboží i prodejny jako nejlepší, v žebříčku navštěvovanosti se svými 13 prodejnami v Česku až osmý.
V pořadí obchodů, kam lidé jezdí na hlavní nákup, je první také Kaufland, druhé místo patří Tesku a třetí Penny Marketu. Čtvrtá je v tomto žebříčku Jednota, která má řadu prodejen v menších městech a obcích.
Kaufland kraluje jako nejlevnější i v hodnocení cenové úrovně, na dalších místech tradičně skončily diskontní řetězce jako Lidl a Penny Market. "Diskonty jsou hodnoceny jako cenově výborné s horší kvalitou nákupního prostředí. Hypermarkety lidé známkují jako dobrou cenu s dobrou kvalitou," řekl deníku Pavel Cabal z Incomy Research.
Do expandujících diskontů a Jednot podle výzkumu vyrážejí v porovnání s hypermarkety lidé starší, s nižšími příjmy. "Zákazníci hypermarketů jsou spíše mladší, s vyšším vzděláním a vyššími příjmy," doplnil Cabal.
Výsledky průzkumu vycházejí z dat sesbíraných ve druhém pololetí loňského roku. Incoma názory na řetězce každoročně zjišťuje u tisíce až 2000 zákazníků.