Zahájení kampaně bude časově souviset s vypínáním analogové televize. "Přepokládáme spíše než konec letošního roku asi začátek příštího roku, kdy by měla být spuštěna komplexní informační kampaň," uvedl Duspiva.
V současné době je příprava kampaně ve fázi, kdy Národní koordinační skupina (NKS) pro přechod k digitálnímu vysílání jedná se subjekty, kterých se digitalizace týká, o formě jejich zapojení do kampaně. NKS vyzvala podle Duspivy i soukromé subjekty, aby přišly s projekty, na kterých by mohly spolupracovat.
Druhou fází přípravy kampaně bude vyhlášení výběrového řízení na realizátora kampaně. Třetí pak její spuštění, a to postupně po regionech tak, jak v nich bude analogové vysílání vypínáno a jak jsou uvedeny v Technickém plánu přechodu k digitálnímu vysílání.
Cílem kampaně je podle Duspivy zejména dát lidem informace, co pro ně nastávající změna znamená. Kampaň bude technologicky neutrální, což znamená, že lidé dostanou informace o všech možných způsobech digitálního TV vysílání, nejen zemského, ale i satelitního či kabelového. Úkolem kampaně je ale také dát dostatečné informace i státní správě a samosprávě, neboť ty budou v případě potíží u obyvatel "první na ráně".
Součástí kampaně bude i nabídka pomoci vybraným skupinám obyvatel, například zdravotně postiženým nebo seniorům či sociálním zařízením, třeba formou odborné asistence.
Letité analogové zemské TV vysílání již v současné době skončilo na Domažlicku, v následujících měsících až do června 2012 bude podle plánu vlády postupně vypnuto v celé ČR. Nahrazeno bude zemským digitálním vysíláním, které již nyní pokrývá zhruba polovinu obyvatel a dále se rozšiřuje.
Nutností pro příjem digitálního zemského vysílání je zapojení převaděče signálu, takzvaného set-top boxu, nebo zakoupení dražšího televizoru s již zabudovaným digitálním tunerem. Další možností je přechod k placeným nabídkám satelitních, kabelových a internetových operátorů.