Firmě Opavia-LU loni klesl zisk o 3 pct na 426 mil. Kč

12.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. června (ČTK) - Přednímu tuzemskému výrobci cukrovinek Opavia-LU v loňském roce podle auditovaných výsledků klesl čistý zisk meziročně o tři procenta ze 439,5 milionu korun v roce 2006 na 425,9 milionu korun. Na loňské hospodaření společnosti Opavia-LU měl nepříznivý dopad pokles prodejů na tuzemském trhu a růst cen energií a vstupních surovin. ČTK informaci získala z výroční zprávy společnosti Opavia-LU.

Celkové tržby firmy Opavia-LU se loni ve srovnání s rokem 2006 naopak zvýšily o 1,3 procenta na 4,324 miliardy korun. "Tržby za prodej vlastních výrobků a zboží klesly na tuzemském trhu o 3,4 procenta. Pokles prodejů v ČR se podařilo částečně kompenzovat vyššími prodeji dceřiné společnosti na Slovensku, které meziročně vzrostly o 2,3 procenta a také růstem prodejů sesterským společnostem v zahraničí o 17,5 procenta," uvedlo ve výroční zprávě vedení společnosti Opavia-LU.

Na tuzemském trhu trvanlivého pečiva měla loni společnost Opavia-LU podíl 46,7 procenta. "Druhý nejvýznamnější hráč na trhu Sedita dosáhl v loňském roce podíl na celkovém trhu 10,8 procenta. Zároveň stále posiluje podíl privátních značek mezinárodních řetězců. V loňském roce jejich podíl posílil na 11,5 procenta," upozornili šéfové společnosti Opavia-LU.

Zatímco prodej strategických značek, jako je například řada BeBe Dobré ráno, oplatky Vlnky či Horalky, loni rostl, tak naopak u několika tradičních produktů firma Opavia-LU opět zaznamenala pokles. Nižší byly prodeje sušenek Disko, Miňonek, Zlatých oplatků, Tatranek i Fidorek. "Důvodem jsou privátní značky mezinárodních řetězců a na tradičním trhu levné dovozy, které jsou konkurenceschopné nízkými cenami," tvrdí vedení společnosti Opavia-LU.

Opavia-LU loni v Česku a na Slovensku ukončila obchodní spolupráci s hypermarkety Kaufland, které se na tuzemských prodejích společnosti podílely deseti procenty. "Stažené investice z Kauflandu jsme se rozhodli investovat do ostatních prodejních kanálů," stojí ve výroční zprávě společnosti Opavia-LU, která naopak v roce 2007 zvýšila dodávky do diskontních prodejen o 18,5 procenta.

Stoprocentním vlastníkem Opavia-LU je od loňského podzimu společnosti Kraft Foods France Biscuit. Opavia-LU vznikla v roce 1999, kdy se rozdělila a.s. Čokoládovny na dvě nástupnické organizace - Danone Čokoládovny, dnes Opavia-LU, a Nestlé Čokoládovny. Společnost Čokoládovny byla v letech 1992 až 1998 společným podnikem dvou hlavních strategických partnerů, švýcarské Nestlé a francouzské Danone.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK