V západní Evropě se květnový prodej propadl o osm procent a od počátku roku zde počet registrací klesl o 1,5 procenta. V nových členských zemích Evropské unie se prodej v pátém měsíci snížil o 4,2 procenta, od ledna ale vzrostl o 9,8 procenta.
Prodej evropské jedničky Volkswagen, které patří i česká Škoda Auto, se snížil o 8,1 procenta a podíl automobilky na trhu mírně klesl na 20,2 procenta. Prodej japonské Toyoty se propadl o 21,6 procenta. Naopak prodej Nissanu stoupl o 8,4 procenta.
Jediným světlým bodem mezi velkými zeměmi byla Francie, kde v květnu prodej aut stoupl o sedm procent. V Německu počet registrací klesl o šest procent. Ve Španělsku se květnový prodej propadl o 24,3 procenta a v Itálii o 17,6 procenta. V Británii se poptávka po nových autech snížila o 3,5 procenta, napsala agentura Reuters.