"Jsme si vědomi toho, že systémovým řešením by bylo promítnutí zvýšených nákladů do cen. To je ale na konkurenčním trhu problematické," řekl Felix.
Mezi možnými řešeními, se kterými Česmad na jednání půjde, je například návrh na vrácení části spotřební daně z pohonných hmot, slevy na mýtném, dotace na obnovu vozového parku, sociální fond na podporu vzdělávání profesionálních řidičů nebo stanovení maximální doby splatnosti v autodopravě. Česmad chce rovněž vyzvat ÚOHS, aby prošetřil zdražování nafty u čerpadel.
Podle Felixe sdružení zatím nechystá žádné protesty, které by ochromily ČR podobně jako tento týden Španělsko nebo Portugalsko, ale nevyloučil živelné akce. "Situace se u některých dopravců stává opravdu neúnosná," dodal. Sdružení by přistoupilo k protestům jen v případě, kdy by ministerstvo dopravy pustilo do dalšího meziresortního řízení návrh na celoroční páteční zákaz jízd kamionů.
Motorová nafta u českých čerpacích stanic od začátku roku zdražila o 3,50 Kč a v současnosti se prodává kolem 35 korun za litr. Cena nafty například ve Španělsku byla v květnu o devět korun nižší. Koruna vůči euro od začátku roku posílila o dvě koruny na současnou rekordní úroveň těsně nad 24 Kč/EUR.