EU se shodla, že dopravci budou moci na své zpáteční cestě ze zahraničí celkem třikrát převézt různý náklad v libovolné zemi během sedmi dní. Jde o takzvané pravidlo tři ze sedmi. V praxi to znamená, že pokud český dopravce pojede z Belgie, bude moci převézt náklad z Bruselu do Frankfurtu a pak ještě dva různé náklady v německém vnitrozemí. Tuto cestu však bude muset vykonat do sedmi dní. Takto původně měla vypadat i konečná dohoda, ale nakonec se do ní dostala zdánlivě "nevinná" formulace, která celou dohodu posouvá směrem k odpůrcům liberalizace na trhu nákladní dopravy.
Členské státy totiž budou moci kabotáž na svém území zakázat, pokud půjde o "trvalý a stálý" jev. Na první pohled sice nejsou zřejmé negativní dopady, ale v podstatě to znamená, že například Německo bude moci zakázat českým dopravcům přepravovat náklad na svém území, pokud budou mít s některou německou společností víceleté kontrakty. Podle Kovalčíkové je ovšem velmi obtížné si domlouvat převoz nákladu právě bez takovýchto kontraktů a takzvaně "narychlo".
Čechům se na jednání sice podařilo vytvořit koalici za vypuštění této formulace, ale skládala se prý jen z menších států, kterým se nepodařilo dohodu zablokovat. České ministerstvo dopravy a několik dalších států EU se tak bude spoléhat na Evropský parlament, jenž může do závěrečné podoby legislativy ještě zasáhnout.