ČOI na svých internetových stránkách uvedla, že inspektoři za první tři měsíce letošního roku zajistili 30.760 falzifikátů v hodnotě 49 milionů korun. Zhruba 57 procent zabavených plagiátů přitom tvořily oděvy a textil. Čtvrtinový podíl pak měly falzifikáty audio a video výrobků. Podíl padělků obuvi, hodinek či počítačových her se pohybuje v procentech. "Nejčastěji byly zabavovány padělky ochranných známek Puma, Adidas, Lacoste, Diesel, Nike a Diddl," stojí ve zprávě ČOI.
Prodejci padělků, které jsou k mání zejména na tržištích, podle ČOI mění svou taktiku, aby unikli odhalení a zabavení zboží. "Na stáncích bylo vystaveno pouze několik kusů falzifikátů a další v různých skladovacích prostorách mimo prodejní místo a kontrolu inspektorů," uvedla ČOI. Padělky originálních výrobků podle zjištění ČOI stále častěji nabízejí i pochybné internetové obchody. Že jde o falzifikáty spotřebitelé zjistí až po zaplacení až převzetí zboží.
Za první tři měsíce letošního roku poskytla ČOI k humanitárním účelům bezplatně téměř čtyři tisíce kusů zabavených výrobků, jejichž hodnota se v cenách originálů pohybuje kolem 5,5 milionu korun.