Mluvčí SŽDC Anna Kodysová řekla, že železničáři budou moci díky elektrizaci trati nasazovat mezi Olomoucí a Šumperkem přímé vlaky. Dosud cestující museli přestupovat v Zábřehu. "Cesta do Šumperku a zpět se tím urychlí a bude komfortnější," uvedla mluvčí. SŽDC investuje do modernizace úseku také z ekologických důvodů, elektrická dráha je šetrnější k životnímu prostředí než nynější motorová.
Železničáři dnes zahájili první etapu úprav, která zahrnuje úsek mezi Šumperkem a Bludovem. Zároveň s tím začala na trati platit výluka. České dráhy budou muset cestující v úseku Šumperk - Bludov přepravovat náhradními autobusy do 3. října. Výlukové jízdní řády cestující najdou ve stanicích či na stránkách ČD www.cd.cz/vyluky.
Ve druhé etapě investice, která si rovněž vyžádá výluku, železničáři zmodernizují úsek z Bludova do Zábřehu. Úpravy celé trati by měly být hotové v listopadu 2009.
Součástí investice je kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení, mostů a kolejí a výstavba protihlukových stěn. Investice si vyžádá asi 1,5 miliardy korun. Zhruba 60 až 70 procent nákladů by měla uhradit dotace z evropských fondů, kterou mají železničáři přislíbenou.