"Zatím, tak jak se to rýsuje, tak doufáme, že by se to mohlo podařit," uvedl Blažek. Trať by podle Blažka měla být souběžně s náhradní komunikací. Přesnou trasu ale dopravní podnik nezná, projekt ještě není hotový. "Je tam několik variant, vliv na to má i množství dotčené zeleně," dodal mluvčí podniku Ondřej Pečený.
Cesta kolem Letné je podle něj dána. "Kolmo vyjede téměř k Letenským sadům a pak bude kopírovat profil stavby. Jakým způsobem to zaústí, se ještě uvidí," řekl Pečený. Po trati by podle Blažka měly jezdit všechny linky, které trasou jezdily před výlukou v ulici Milady Horákové.
Současná tramvajová výluka sice potrvá do konce června, bude ale následovat další při hloubení tunelu mezi Špejcharem a Prašným mostem. O výstavbě provizorní trati rozhodla pracovní skupina primátora. Důvodem je to, že patří k nejvíce vytíženým v metropoli, denně přepraví zhruba 65.000 cestujících. Trať, jejíž náklady se odhadují na 100 milionů korun, bude dlouhá asi jeden kilometr.
Ředitel investičního odboru magistrátu Jiří Toman na konci května řekl, že se bude snažit o to, aby bylo do půl roku vydáno povolení ke stavbě. Podle magistrátu také celý projekt čeká běžný schvalovací proces. Trať musí například získat povolení Prahy 7 a územní rozhodnutí.