"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," dodal. První vůz je ve zkušebně, kde končí základní zkoušky. Škoda Transportation nyní vyrábí tři lokomotivy. Druhý vůz půjde v září na veletrh InnoTrans do Berlína, kde ji výrobce spolu s ČD představí světu.
Lokomotiva, jejíž ojedinělá konstrukční řešení mají evropské patenty, je určena pro provoz na tratích koridorů v ČR, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku a umožní plynulý přechod mezi různými železničními systémy sousedních států. Pro napájení z troleje využívá střídavé napětí 25 kV/50 Hz nebo 15 kV/16,7 Hz nebo 3 kV stejnosměrných. Mají se pohybovat po celé střední Evropě a dosahovat dvousetkilometrové rychlosti. Podle dřívějšího vyjádření vedení ČD se má cena jednoho vozu pohybovat od 100 do 150 milionů Kč.
Už v prosinci 2006 prošla lokomotiva prvními úspěšnými testy. Skelet úspěšně absolvoval pevnostní statickou zkoušku podle evropských předpisů TSI. Získala certifikát pro vysokorychlostní vozidla údajně jako první lokomotiva v Evropě. Na testy na zkušební trati v Cerhenicích u Prahy dohlíželi experti z VÚKV Praha, německé DB Systemtechnik a ČD. Konstrukce skříně byla schválena německým drážním úřadem EBA.
Škodovka zvítězila ve výběrovém řízení na dodávku 20 třísystémových lokomotiv pro ČD v roce 2004. Zákazník obdrží všechny vozy do roku 2010. Odběratel posunul původní termín dodávek o rok kvůli tomu, že řešil nejvhodnější subdodávky hlavně zabezpečení vozů.