"Předpokládáme, že minimálně zdvojnásobíme výrobu oktávií v Bratislavě," uvedl Holeček. Oktávie nahradily ve výrobním programu bratislavského závodu model Volkswagen Polo. Za spuštěním jejich výroby na Slovensku stála rovněž silná poptávka. Zhruba 80 procent výroby továrny ale tvoří sportovně-užitkové automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne.
Závod má podle Holečka kapacity pro zvýšení výroby oktávií, pokud to bude česká Škoda Auto požadovat. "V případě potřeby a enormní poptávky po oktáviích začneme znovu vyrábět sedm dní v týdnu. Momentálně vyrábíme pouze pět dní v týdnu, takže je tady volná kapacita," řekl Holeček.
K výrobě základního modelu oktávie by měl bratislavský závod koncem roku připojit produkci verze kombi. Podle Holečka by se některá verze tohoto modelu mohla vyrábět pouze na Slovensku. "Je možné, že některá z modifikací, jež je méně sériová, se bude vyrábět jen u nás v Bratislavě, ale vše závisí na rozhodnutí Škody Auto," řekl.
Společnost VW Slovakia patří k nejvýznamnějším slovenským exportérům a v loňském roce vyrobila 249.000 vozů. Kromě Volkswagenu působí na Slovensku dva další výrobci automobilů, a to francouzská firma PSA Peugeot Citroën a jihokorejská Kia Motors.
Škoda Auto v dubnu uvedla, že chce letos na slovenském trhu prodat více než 20.000 nových automobilů. Podle údajů slovenského Sdružení automobilového průmyslu Škoda loni na Slovensku prodala kolem 18.000 vozů, zejména modelů Fabia a Octavia.