Firmy a média se proti uděleným pokutám ve většině případů odvolávají k soudům, často i úspěšně.
Pokutu 100.000 korun dostala Prima za to, že podle rady odvysílala skrytou reklamu na cestovní kancelář Čedok ve své hlavní zpravodajské relaci 1. zprávy dne 10. prosince loňského roku.
Pokutu 200.000 dostala za odvysílání pořadu Sběratelé kostí, finanční postih o 200.000 korun vyšší pak za odvysílání pořadu Myšlenky zločince, v obou případech 10. března odpoledne. Podle rady se tak Prima dopustila porušení povinnosti nezařazovat v době od 06:00 hodin do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých.
U pokut pro agenturu Mediarex Communications and Consulting rada dospěla k názoru, že odvysílané reklamy porušily zákon o regulaci reklamy. Reklama na potraviny nesmí uvádět v omyl diváka přisuzováním potravině vlastností prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění nebo takové vlastnosti naznačovat.
Stejná agentura již na konci února dostala pokutu milion korun zpracování reklamy na potravinový přípravek MaxiCor.
Porušování povinností vyplývajících ze zákona pro vysílání reklam na doplňky stravy a léčiva je podle Výroční zprávy RRTV problematické a loni kvůli tomuto prohřešku uložila největší díl pokut; bylo jich 52. Reklamní spoty podle rady uváděly v omyl právě a zejména tím, že přisuzovaly potravinám schopnost předcházet, ošetřovat nebo léčit lidské choroby nebo takové schopnosti naznačovaly.
Vysílací rada ze zákona monitoruje vysílání českých televizí a rádií a v případě, že podle ní byl porušen zákon, může udělovat až milionové pokuty. K takto vysokým finančním postihům ale nepřistupuje často.