Podle některých vydavatelů je již sice tato marketingová praktika poněkud za svým zenitem, nicméně její možnosti ještě vyčerpány nejsou. Lidé tak zřejmě o možnost koupit levné DVD či CD u novin ani v příštím roce nepřijdou.
Počet titulů i celkem prodaných levných "novinových" DVD a CD podle PNS stále roste. Loni v lednu na začátku vlny přibalování těchto nosičů k novinám PNS distribuovala dva tituly v celkovém objemu 700.000 kusů, v prosinci to bylo již 64 titulů v nákladu necelých 18 milionů kusů. V květnu šlo na trh již 143 titulů.
Prodejnost všech nosičů vykazovala podle PNS od počátku roku 2007 skokový nárůst. "Od listopadu se však celková prodejnost relativně stabilizovala na 10 až 12 milionů prodaných kusů, což platí doposud," uvedla na dotaz ČTK manažerka marketingu a komunikace PNS Zuzana Hurychová.
Druhým pohledem na věc je pak remitenda, tedy neprodané nosiče, které se vrací z prodejní sítě zpět. "Zatímco v lednu roku 2007 remitenda nedosahovala ani 20 procent, v prosinci stejného roku tuto hranici již překročila a v dubnu letošního roku se blíží 50 procentům," podotkla Hurychová.
Nárůst remitendy je podle PNS ovlivněn řadou faktorů a nelze říct, který je ten hlavní. "Velký vliv však zřejmě má neustále se rozšiřující nabídka titulů těchto nosičů i fakt, že levná DVD již nejsou 'žhavou novinkou'- zákazníci si nyní více vybírají, který titul si koupí a zda vůbec si jej koupí," poznamenala Hurychová.
V úvahu je nutno prý také vzít finanční možnosti kupujícího. "Při současné bohaté nabídce DVD médií na trhu není běžný zákazník s to nakoupit všechny tituly, které jsou týdně k dostání na stáncích a v prodejnách tisku," míní Hurychová.
Například Ringier podle údajů firmy k deníkům Blesk, Sport a Aha! přiložil v loňském roce 111 filmových titulů na DVD, kterých se prodalo 29,5 milionu. Letos od ledna do dubna bylo titulů již 146 a prodalo se jich 25 milionů. Počet vydaných DVD stále roste, letos v květnu již dosáhl více než šesti desítek, v červnu to prý bude ještě o něco více. Vůbec nejvíce lidí si pořídilo českou komedii S tebou mě baví svět, bylo jich 592.000. Velice úspěšné byly i tituly Vesničko má, středisková, Ať žijí duchové! a další.
"Remitenda se opravdu zvyšuje. Lidé už nechtějí kupovat všechno, vybírají si. Na trhu je značný přetlak. Na prodejních místech již nejsou DVD tolik vidět a hráči na trhu při klesajících prodejích nemají tolik prostředků na marketing," uvedla mluvčí Ringieru Kateřina Kuchařová. "Potenciál akce je sice za zenitem, nicméně vyčerpán rozhodně není. Určitě ještě celý příští rok prodej DVD pojede," upozornila.
Vydavatelství Mafra k deníku Mladá fronta Dnes přikládala nejen filmové tituly, například Tři oříšky pro Popelku a další, ale také stejně jako k Lidovým novinám DVD, která měla podle člena představenstva Mafry Romana Latuskeho ve většině případů návaznost na obsah novin. Nyní tak mají lidé možnost získat Kurz fotografování či dokumentární seriál Modrá planeta.
"Na trhu se nyní nabízí čím dál větší počet nekvalitních filmových titulů. To je i důvod, proč se jednotlivé tituly prodávají v menším množství než dříve u kvalitnějších filmů," řekl ČTK Latuske.
Český trh loni podle únorových údajů sdružení DVD Group.cz zaplavilo rekordních bezmála 60 milionů levných filmových DVD, které se prodávaly jako přílohy novin a časopisů. Distributoři tak odhadem za tato DVD utržili zhruba 873 milionů korun, což je o 200 milionů korun více, než kolik získali v Česku a na Slovensku z prodeje premiérových filmových titulů na DVD. V roce 2006 distributoři za dva miliony kusů levných filmových DVD utržili necelých 100 milionů korun.