"V první etapě se zaměříme na analýzu projektu, která bude dále upřesňovat jednotlivé dílčí kroky, definovat všechny aspekty fúze a upřesňovat koncept dalšího rozvoje společného projektu," uvedl Řebíček.
Záměr spojit obě společnosti oznámil už koncem loňského října. Podle něj bude nový podnik konkurenceschopnější na liberalizovaném evropském trhu, a zvýší se také jeho hodnota při případné privatizaci. Zatímco Češi fúzi vesměs vítají jako prospěšnou, od slovenských politiků se dosud ozývaly spíše opatrné hlasy.
S fúzí většinou souhlasí čeští dopravní odborníci. Například děkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos vidí zásadní význam v ovládnutí západovýchodního železničního směru. "Jestliže sledujeme tok investic, tvorbu logistických center směrem na východ, můžeme z toho usoudit, že takovýto most bude mít velkou roli a může být velmi úspěšný," řekl nedávno Moos.
Nákladní doprava Českých drah je pátá největší v Evropské unii. Loni přepravila více než 90 milionů tun zboží. Cargo Slovakia vozí ročně asi 50 milionů tun, což firmu řadí na rozhraní první a druhé desítky.
Po spojení by se nová společnost dostala zhruba na úroveň polských železnic PKP, které jsou v EU na druhém místě. Největší v Evropě je s 313 miliony tun nákladní doprava německých Deutsche Bahn.
ČD Cargo vzniklo loni v prosinci oddělením od mateřské společnosti České dráhy.