"Na český trh vstoupí prostřednictvím frančízy. Je to otázka pár měsíců," řekl deníku zdroj obeznámený s plány společnosti AmRest, která licenci na Burger King vlastní.
AmRest je polský podnik a jeho akcie se obchodují na burze ve Varšavě, registrovaný je ale v Nizozemsku. V Polsku, Česku, Maďarsku a na Slovensku má více než 200 provozoven.
Podle listu zájemci o provozování Burger Kingu hledají vhodné prostory v českých obchodních centrech. "Ptají se na možnosti a na cenu. Zatím ale smlouvu nikdo podepsat nemůže," uvedl Martin Žížala z pražské pobočky poradenské firmy Cushman & Wakefield, která má na starosti i pronájem maloobchodních ploch.
V Česku je nyní téměř 13.000 fast food restaurací a stánků s rychlým občerstvením. Podle studie Incoma Research Češi za jídlo mimo domov utratí zhruba 20 procent všech výdajů na potraviny. Jen loni nejznámější fast food v Česku McDonald's navštívilo přes 53 milionů zákazníků a prodej přesáhl 3,2 miliardy korun, píšou HN.
Burger King je jen jedním z mnoha globálních řetězců, které v Česku ještě nejsou. Například pro německý řetězec s elektronikou Media Markt je Česko jedním z posledních míst, které ještě nedobyl. "Určitě sem v budoucnu přijdou, je to otázka času, financí a lidí," řekl listu Pavel Sláma ze společnosti Datart.
O vstup na český trh má vážný zájem také několik polských franchisových řetězců, které již jednají o počátečních investicích na podporu své značky. Odhadem jde zhruba o desítku systémů, řekl HN jednatel poradenské firmy Profit System Martin Jonáš. "Mezi nejvážnější zájemce patří celosvětový řetězec prodejen s náplněmi do tiskáren Cartridge World," dodal.
O Česko v poslední době projevily zájem desítky firem napříč všemi obory. Kavárny zastupují Cup & Cino a Starbucks, bio pekařství Le Pain Quotidien, obchody se šperky značka Yes. Největší zájem pak mají firmy, které vsadily na módu - značky Ravel, Diverse nebo Boogie Nights. Maloobchodní řetězce očekávají vstup německého diskontního řetězce Aldi, napsaly dnešní Hospdodářské noviny.