S UPC po dvou letech telefonuje 100.000 lidí

24.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. června (ČTK) - Největší tuzemská kabelová firma UPC získala za dva roky od zavedení služby telefonování přes kabelové rozvody pro tuto službu 100.000 zákazníků. Konkurenční Telefónice O2 za stejnou dobu klesl počet pevných linek o více než 800.000 pod dva miliony. Zároveň ale zvýšila počet mobilních uživatelů o 400.000 na 5,2 milionu. Vyplývá to z informací obou firem.

"Volání v síti UPC je pro všechny a po celý den bez výjimky zdarma a hovory v tuzemsku a do zahraničí jsou pro zákazníka UPC výhodnější než hovory u řady mobilních operátorů a provozovatelů pevných linek," uvedl generální ředitel UPC Václav Bartoň. Připomněl, že obecně zákazníci pevných linek spíše přechází k mobilním telefonům.

Stejně jako UPC boduje v pevných linkách, daří se ale Telefónice při nabízení internetové televize, která přímo konkuruje nabídce kabelového operátora. Počet zákazníků služby O2 TV, která funguje od září 2006, by měl v těchto dnech překročit 100.000. UPC nabízí televizní služby celkem 690.000 zákazníků. Jejich počet se přitom v posledním roce téměř nezměnil.

UPC telefon funguje stejným způsobem jako klasická pevná telefonní linka. Rozdíl spočívá pouze ve způsobu vedení telefonního signálu do zákazníkova bytu. Standardní měsíční paušál je 220 korun, za 599 korun je volání do pevných sítí po Česku bez hovorného. U Telefóniky vyjde tarif Standard na 404 Kč.

Volání z pevných linek nabízí i další operátoři, například Volný poskytuje volání na pronajatých linkách od Telefóniky, linku připojenou přes datovou síť CDMA nabízí i operátor U:fon. Celkově se počet zákazníků těchto firem pohybuje v desítkách tisíc.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK