Mobilní operátor Blyk financovaný reklamou vstoupí na další trhy

25.06.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Helsinky 25. června (ČTK) - V dalších třech evropských zemích bude možné od příštího roku využívat služeb mobilního operátora Blyk, který nabízí volání zdarma výměnou za to, že majitel mobilního telefonu svolí k příjmu reklamy. Služeb finsko-britského podniku Blyk nově využijí lidé v Německu, ve Španělsku a v Belgii.

Po relativně pomalém začátku mobilní operátoři začínají zvolna vstupovat na potenciálně lukrativní trh reklamy v mobilních telefonech. Rozmachu tohoto fenoménu pomáhají nové technologie a hlavně širší nabídka mobilních přístrojů, kterých je možné k tomuto účelu využít.

Blyk je služba pro mobilní telefony, která nabízí několik možností volání a zasílání textových zpráv zdarma lidem od 16 do 24 let. Ti však za to musejí akceptovat, že jim bude na displej přístroje chodit reklamní sdělení.

Blyk začal své služby už loni nabízet v Británii a ještě letos by se měl objevit v Nizozemsku. Spoluzakladatel Blyku Pekka Ala-Pietila agentuře Reuters řekl, že firma si nyní zvolila Německo a Španělsko, protože tyto země mají jedny z největších reklamních trhů v Evropě. V Belgii zase patří reklamní výdaje na hlavu k největším v regionu.

Na německém trhu mobilní komunikace panuje tvrdá konkurence a soupeří tam spolu operátoři T-Mobile ze skupiny Deutsche Telekom, Vodafone Group, E-Plus ze skupiny KPN a společnost O2 ze skupiny Telefónica. Firmy se snaží co nejvíce snižovat cenu, k čemuž je nutí přístup operátora E-Plus. Ten vlastní několik nízkonákladových značek.

Ve Španělsku je situace podobná. Telefónica, Vodafone a Orange, který patří francouzské společnosti France Télécom, tam každý měsíc bojují asi o 350.000 lidí. Zhruba takový počet klientů se totiž každý měsíc rozhodně pro změnu operátora.

Ala-Pietila byl dříve šéfem výrobce mobilních telefonů Nokia. Blyk nyní podle něj vede jednání s operátory o pronájmu sítí na nových trzích. "Tato jednání jsou v celkem pokročilé fázi," řekl.

Trh s reklamou v mobilních telefonech se začíná rozvíjet v Česku. Například Vodafone začal nabízet stahování her do mobilních telefonů výměnou za reklamu. Konkurenční Telefónica zase poskytuje možnost pro uživatele mobilů i pevných linek volat bezplatně po vyslechnutí krátkého reklamního spotu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK