Západoevropané si stále více uvědomují, že životnímu prostředí neprospívá, když ucpanými městy jezdí auta obsazená jen řidičem. Proto hledají cesty, jak motorová vozidla lépe využít. Například v německém Berlíně našli systém, jak finančně motivovat motoristy k tomu, aby svůj vůz půjčovali dalším řidičům. Když si rodina pořídí druhé auto, o víkendech ho většinou nechává stát v garáži. Jedna německá leasingová společnost proto umožní pořídit si vůz se slevou za podmínky, že ho několikrát týdně namísto odstavení v garáži zaparkují na smluveném parkovišti. Klíče dají do speciálního boxu mimo vozidlo, které agentura nabídne dalším zaregistrovaným účastníkům systému sdílené dopravy. V některých evropských městech tlačí na řidiče městská správa nebo zaměstnavatelé, aby do práce nedojížděli v autě sami. Pro více obsazená auta mají například v amerických metropolích jízdní pruhy, které bývají průjezdnější než ty, ve kterých stojí kolony aut obsazené jen řidičem. "Bohužel, v tuzemsku brání většímu rozvoji sdílení aut zdejší mentalita," říká Jaroslav Heinrich z brněnského Centra dopravního výzkumu. "Auto lidé berou jako něco zvláštního, je to symbol vlastnictví, úspěchu. Naopak na Západě představují automobily spotřební věc. Důvodem je ale i v tuzemsku vysoká cena vozidla."