Nabídka 65 dolarů za akcii je pod hodnotou společnosti, která se značkami Budweiser a Michelob ovládá téměř polovinu amerického trhu s pivem, uvedlo vedení Anheuseru. Návrh také podle americké firmy nedoceňuje její růstový plán, který zahrnuje nový program snižování nákladů pod krycím názvem Blue Ocean. Program má snížit roční úspory až na miliardu dolarů, dvojnásobek původního předpokladu.
"Anheuser-Busch bude pokračovat v realizací svých plánů a jeho vedení bude nadále zvažovat každou strategickou alternativu, která bude v nejlepším zájmu akcionářů firmy," sdělil v dopise šéf koncernu August Bush IV. vedení firmy Inbev. Pro odmítnutí nabídky InBev celé vedení hlasovalo jednomyslně, uvedl Anheuser.
InBev v reakci na krok Anheuseru zopakoval, že je nakloněn "přátelskému spojení", přichystal se však na boj. Firma podala žalobu na to, aby akcionářům Anheuseru bylo umožněno vyměnit celou správní radu firmy. Podle analytiků je to krok k vyhlášení tendru na koupi akcií přímo od akcionářů bez nutnosti dohadovat se s vedením Anheuseru. Anheuser odpověděl tím, že posílil ve stanovách obranu proti převzetí kontroly nad správní radou.
Analytici předpokládají, že InBev odmítnutí prvního návrhu čekal a že přijde s vyšší nabídkou. Většina analytiků čeká nakonec cenu kolem 70 dolarů za akcii.
InBev vznikl v roce 2004 spojením belgického pivovaru Interbrew a brazilské nápojové společnosti AmBev a mezi jeho hlavní značky piva patří Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem má InBev se značkami Staropramen, Ostravar a Braník asi patnáctiprocentní podíl. Loni o pozici největšího světového výrobce piva InBev připravila skupina SABMiller, vlastník Plzeňského Prazdroje.
Anheuser-Busch se světoznámou značkou Budweiser je největší americký producent piva s podílem 48,5 procenta. Firma vede po celém světě řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značky Budweiser a Bud.