Vyšší jízdné již platí na Vysočině, v městské hromadné dopravě v Jihlavě a ve Žďáru nad Sázavou. Autodopravci navíc po kraji požadují navýšení příspěvků na dopravní obslužnost. Pokud nebudou úspěšní, zdraží také ceny jízdného v autobusových linkách, některé spoje budou možná zrušeny. Kraj se zástupci autodopravců o problému jedná, radní se jím budou zabývat o prázdninách.
Více lidé zaplatí také v některých moravskoslezských městech. Kvůli rostoucí ceně nafty se zdražily časové jízdenky, například v Karviné o deset až 15 procent. U řidiče zaplatí lidé 14 korun místo původních deseti.
Na vyjádření kraje čekají v karlovarském regionu. Na kraj se obrátili v polovině května členové Rozvojového dopravního svazu Karlovarského kraje, jenž sdružuje regionální dopravce na silnici i železnici. Je pravděpodobné, že jejich žádosti kraj vyhoví, uvedl náměstek hejtmana Jan Zborník. K případnému omezování linek podle něho nemohou dopravci přistoupit, protože by porušili smlouvy.
Od 1. července tak prozatím podraží jen platby čipovou kartou a měsíční předplatné v městské hromadné dopravě v Sokolově.
Změn se naopak nemusejí obávat cestující společností Connex Východní Čechy a ČSAD Ústí nad Orlicí. Zdražování zatím nepřipravuje ani největší autobusový přepravce v hradeckém kraji, Společnost Osnado. Ředitel východočeského Connexu Jindřich Poláček nicméně připustil, že pokud poroste cena nafty, změny se mohou cestujících dotknout na podzim.
Některé dopravní firmy na jihu Čech zvažují, že zdraží cenu jízdenky na dálkových spojích. S podobným krokem by mohli přijít také dva největší hráči na poli autobusové dopravy v Olomouckém kraji, společnosti Connex Morava a FTL - First Transport Lines. Kdy a případně o kolik, však vedení společností zatím netuší. Vše prý záleží na tom, jak se zachová konkurence. Jihočeské firmy zároveň chtějí jednat s krajem, který jim přispívá na úhradu ztráty.
Lidé si zatím nebudou muset připlatit ani za cestování po Libereckém regionu, kde se kraj rozhodl přidat na zajištění regionální dopravy dalších 13 milionů korun, a to především na ztráty způsobené drahou naftou. Zdražit by však mělo cestování za hranice kraje. ČSAD Semily, které je největším dopravcem v kraji a také jedním z největších v zemi, už oznámilo, že od úterý zdraží jízdné na dálkových linkách v průměru o deset procent.
Autobusový dopravce ČSAD Vsetín kvůli vysokým cenám pohonných hmot jízdné zdražovat nebude. "V nízkých tarifních pásmech jsme už na stropě a ceny zvyšovat nemůžeme," řekl dnes ČTK výkonný ředitel společnosti Josef Růčka. Úpravu cen nechystají ani společnosti Connex Příbram a Bosák bus, které zajišťují autobusovou dopravu na Příbramsku. Jízdné na dotovaných linkách firma zdražit nemůže a na komerčních linkách ceny zvýšila o sedm procent od 1. června, řekl pracovník firmy Bosák bus.
Motorová nafta u českých čerpacích stanic od začátku roku zdražila o 3,50 Kč a v současnosti se prodává kolem 35 korun za litr. Automobiloví dopravci kvůli vysokým cenám pohonných hmot, podpořeným posilující korunou dokonce mluví o krizi. V polovině července se kvůli řešení situace v silniční dopravě sejdou s premiérem Mirkem Topolánkem.