Podle Černého zatím nebudou pracovní soboty až do celozávodní dovolené, která je naplánovaná na přelom července a srpna. "Potom budeme jednat o tom, zda se znovu zavedou na zbytek roku, nebo ne," řekl listu Černý. Odmítl přitom, že by za omezením výroby mohl být problém s odbytem škodovek. "Prodáváme podle plánu," řekl MfD.
Nelehkou situaci automobilového průmyslu, který hlavně ve světě trápí drahá ropa a následný propad prodejů, nicméně podle Mladé fronty Dnes přiznává šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík. "Rostoucí ceny ropy a hlavně zpevňující kurz koruny vůči euru na nás hodně tlačí," řekl MfD. I proto je podle něj existence sobotních směn vázána na pružné rozhodnutí managementu firmy. "Trošku jsme teď přeplnili sklady, protože jsme dopředu počítali s tím, že lidé nebudou chtít v létě na tyto směny chodit," cituje deník Povšíka. Ten podle listu navrhl, aby sobotní směna nebyla ani první víkend po závodní dovolené. O tom, že by mohla být vypuštěna úplně, prý nevěděl.
Podle posledních dostupných statistik Svazu dovozců automobilů se prodeje škodovek letos v květnu oproti dubnu snížily. Propad činil téměř 1500 vozů, ale podle tajemníka svazu Pavla Tunkla za ním stály hlavně květnové svátky. Tunkl zároveň upozornil, že Škoda stále více vyrábí také v zahraničí, kde má těžiště svých zákazníků.
Podle poslední tiskové zprávy Škodovky vzrostly její prodeje v západní Evropě od počátku roku do května o 1,5 procenta. Automobilka tam prodala 144.919 vozů. Nahoru jde také v Rusku, kde se prodeje zvýšily meziročně téměř o 80 procent. Celkem od počátku roku do května prodala Škoda Auto přes 300.000 vozů, což je nárůst o 18,4 procenta, píše Mladá fronta Dnes.