Lisi Automotive Form se dnes nechtělo vyjádřit. Podle dřívějších plánů mělo mít v novém závodě skoro 200 zaměstnanců, část z nich by ale zřejmě byla původních. O novém investorovi zatím Kuchař nechce uvádět podrobnosti. "Zajímali se původně o lokalitu v jiném městě, která je ale malá. Naše zóna je pro ně dostatečná a mohli by se tam v budoucnu i rozšířit, uvedl.
Haly v průmyslové zóně už podle původního plánu měly stát od letošního února. Hlavním důvodem zdržení jsou peníze na vybudování inženýrských sítí. Město původně spočítalo náklady na sítě a silnice na 56 milionů korun a chtělo, aby část zaplatil investor. S tím ale firma nesouhlasila.
V Kyjově je ještě jedna plocha pro průmysl - v areálu bývalé traktorové stanice. Kyjovské průmyslové areály mají dohromady skoro 20 hektarů. Ve městě působí třeba výrobce skleněných obalů Vetropack a Šroubárna Kyjov. Místo by se podle radnice našlo i pro další investory, pozemky by ale město muselo vykoupit.
Společnost Lisi Automotive Form patří do francouzské skupiny LISI. Má centrálu v Brně a výrobní závody v Čejči na Hodonínsku a v nedalekých Koryčanech na Kroměřížsku. Předloni utržila skoro 240 milionů korun, zisk přesáhl 13 milionů.