List se odvolává na členy vedení aerolinek. BA již v dubnu potvrdila, že jedná s American Airlines a konkurenční americkou firmou Continental Airlines. Podle zdrojů blízkých situaci se jednání týkala možné aliance. Mluvčí BA dnes uvedl, že firma jedná s American Airlines již delší dobu, avšak žádné rozhodnutí ještě nepadlo. Veškeré zprávy jsou podle něj pouze spekulace.
American a BA se snažily získat od antimonopolních úřadů výjimku k vytvoření aliance v minulosti již dvakrát, nikdy se jim to však nepovedlo. Nyní se ale prostředí na trhu změnilo díky dohodě o otevřeném nebi mezi USA a Evropou. Ta umožňuje kterýmkoliv aerolinkám z Evropy létat na jakékoliv letiště v USA a naopak americké aerolinky zas mohou létat do Evropy. Dohoda vstoupila v platnost v březnu.
Na leteckém trhu se v poslední době uskutečnilo také množství fúzí a některé současné aliance posílily svoji pozici u transatlantických letů. BA a American měly v minulosti problém s antimonopolními úřady hlavně kvůli svému dominantnímu postavení na londýnském letišti Heathrow.
Společnost Virgin Atlantic se však domnívá, že dohoda mezi BA, American a Iberií ohrožuje konkurenci. Vytvořila by totiž dominantní sílu u letů přes Atlantik ze dvou evropských zemí, které patří mezi největší v EU. Mohla by tak podpořit růst cen letenek a omezit cestujícím výběr.
Continental, který v dubnu zrušil jednání o fúzi s United Airlines, minulý měsíc uvedl, že požádal americké ministerstvo dopravy, aby umožnilo United stát se členem letecké aliance Star Alliance. Ta zahrnuje německou Lufthansu, Air Canada a dalších šest leteckých společností. Delta a Northwest, které oznámily plán fúze na počátku letošního roku, dostaly od amerického antimonopolního úřadu výjimku k vytvoření společného podniku pro lety přes Atlantik s Air France-KLM, napsala agentura Reuters.