Firma nejprve nasadila nízké ceny za služby, a to až pod hranicí nákladů. Chtěla tak získat co nejvíce zákazníků. Poté platby značně zvýšila. V kasační stížnosti společnost UPC tvrdila, že zvýšení cen pro spotřebitele není zneužitím dominantního postavení.
Soud argumenty nepřijal. "Podle soudců NSS nesmí být dominantní postavení soutěžitelem zneužíváno nejen na újmu jiných soutěžitelů nebo na úkor veřejného zájmu, ale právě také na újmu spotřebitelů," uvedla Dostálová.
Antimonopolní úřad uložil firmě pokutu osm milionů korun, kterou však společnost nikdy nemusela zaplatit. Sankce byla zrušena, protože o ní úřad po odvolání UPC nerozhodl ve stanovené lhůtě.
ÚOHS se začal zabývat chováním firmy Dattel Kabel v roce 2000 po stížnostech zákazníků. Cenu nabídky Mini společnost tehdy nárazově zvýšila o 289 procent, nabídka Klasik podražila o 141 procent a nabídka Klasik + HBO o 98,8 procenta.
Zákazník se podle soudních verdiktů musel rozhodnout, jestli nové ceny přijme, nebo vypoví smlouvu. "Každá z těchto možností pro zákazníka znamenala zhoršení jeho situace. Společnost totiž nebyla na trhu vystavena prakticky žádné konkurenci," řekl již dříve mluvčí antimonopolního úřadu Kristián Chalupa.