Markéta Dvořáčková ze společnosti GE Money Multiservis, která soutěž pořádá, řekla, že v hlasování veřejnosti udělili spotřebitelé obchodníkům již 10.366 známek. "Hlasování probíhá prostřednictvím SMS a na internetových stránkách," uvedla.
V letošním ročníku soutěže budou nejlepší obchodníci voleni v 11 kategoriích, které jsou rozděleny podle typu prodejen. Vítěz bude vybrán na základě výzkumu společnosti Incoma Research, jejíž odborníci osloví více než tisícovku českých spotřebitelů. Udělena bude také cena veřejnosti, o jejímž držiteli rozhodne hlasování spotřebitelů.
Do soutěže Obchodník roku se letos poprvé ve zvláštní kategorii zapojí i nákupní centra, která budou podle několika kritérií místo veřejnosti hodnotit obchodníci.
Loni se absolutním vítězem ankety Obchodník roku 2007 stala společnost Tesco Stores, která v Česku provozuje hypermarkety a supermarkety.
Soutěž v předchozích ročnících přijali za svou obchodníci, kteří ocenění prezentují přímo na prodejnách i v propagačních materiálech.