Za růstem prodejů stojí podle odborníků rostoucí životní úroveň, klesající ceny, které se u nejlevnějších modelů dostávají ke 150.000 Kč i nástup populačně silných ročníků, které zakládají rodiny a raději kupují bezpečnější nové vozy. "Očekáváme, že za celý letošní rok zůstane nejméně desetiprocentní nárůst prodeje zachován," uvedl ředitel svazu dovozců Pavel Tunkl.
Za Škodou mezi novými osobními vozy následovaly Ford, který prodal 5268 aut, a Renault s odbytem 4646 vozů. Na čtvrtém místě skončil Volkswagen, který prodal 4605 aut, a pátý Citroen s 3870 prodanými vozy.
Nejprodávanějšími segmenty byly mini a malé vozy, kterým patřilo 48 procent trhu. Následuje nižší střední třída s podílem 17 procent a střední třída s 13 procenty.
Na skladbě prodávaných vozů se projevilo výraznější zdražování nafty proti benzínu. Podíl aut s dieselovým motorem klesl proti loňsku o tři procentní body na necelých 25 procent. Zatímco zájem firem o nákup osobních aut spíše stagnoval, rostla poptávka domácností, jejichž podíl se zvýšil z loňských 50 na 60 procent.
Dovoz ojetých osobních aut od ledna do června vzrostl o desetinu na 120.305 vozů. Dalších zhruba 50.000 aut podle Tunkla lidé přivezli na náhradní díly. Téměř třetina aut byla starší než deset let. Druhou nejdováženější značkou byla Škoda, kterou překonaly pouze ojeté fordy.
V kategorii nových lehkých užitkových aut se rovněž nejlépe dařilo Škodě, která prodala 8015 aut, následuje VW s 3363 prodanými auty a Ford s odbytem 3095 vozů. I v této kategorii, kde dieselové vozy dominují, klesl jejich podíl o tři procentní body na 72,5 procenta.
Prodej nákladních aut se zvýšil o 4,4 procenta na 5600 vozů. Největší podíl připadá na Mercedes Benz (1107), MAN 914) a Iveco (791). Prodej autobusů se zvýšil o 36 procent na 529 vozidel.
Poptávka po motocyklech vzrostla o devět procent na 15.100 strojů. Nejvíce, 1265 motorek, prodala Yamaha, následuje Honda s 1188 prodanými stroji a třetí skončila Suzuki s 1137 motocykly.