V České republice působí sedm CK, které mají 100 a více zaměstnanců. Patří mezi ně například Čedok nebo Exim Tours. Jejich tržby se zvýšily z téměř pěti miliard korun v roce 2002 na 13,6 miliardy korun v roce 2007. Středně velkým firmám s 20 až 99 zaměstnanci tržby ve stejném období vzrostly o 31 procent na 15 miliard.
Naopak malým cestovním kancelářím a agenturám s méně než 20 zaměstnanci výnosy každoročně klesají. Za pět let se tržby propadly o 42 procent na loňských 9,5 miliardy korun.
"Jsme tak svědky postupné koncentrace tržeb u největších cestovních kanceláří," uvedl šéf Mag Consulting Jaromír Beránek. Podle něj lze podobný vývoj předpokládat i v dalších letech. Jako důvod uvedl především známost značek velkých CK a také možné nižší ceny zájezdů. Velké CK mají ve vztahu ke svým partnerům silnější vyjednávací pozici a jsou schopné realizovat úspory z rozsahu.
Význam malých firem v cestovním ruchu klesá i přesto, že celkové tržby v oboru významně rostou. Loni utržily cestovní kanceláře více než 38 miliard korun, v roce 2002 to bylo 32,8 miliardy. Jde o celkové tržby za příjezdovou i výjezdovou turistiku.
Češi samotní utratí každoročně za zájezdy zhruba 14 miliard korun, větší část celkových tržeb cestovních kanceláří připadá na příjezdy zahraničních turistů do České republiky. Další výnosy mají CK například z prodeje letenek, ubytování, průvodcovské činnosti, dopravních služeb a podobně.
Počet cestovních kanceláří se v čase výrazně nemění. V polovině roku 2008 bylo v České republice evidováno 944 pojištěných cestovních kanceláří, které se aktivně zabývaly svojí činností.