Zakázku získal Inekon Group, dopravnímu podniku nejprve dodával tramvaje Škoda - Inekon LTM, jejichž dodavatelem byla plzeňská Škoda Transportation. Později ale Inekon vybral jiné partnery a začal dodávat vozy Inekon 2001 - TRIO. S městským dopravním podnikem uzavřel několik dodatků k původní smlouvě. V nich upravil podmínky zakázky. Škoda Transportation tvrdí, že ji to poškodilo, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) označil postup dopravního podniku za nezákonný.
Podnik ale upozorňuje na to, že začátkem roku 2000, kdy první smlouvu se společností Inekon uzavíral, nebyl ještě zadavatelem podle zákona o veřejných zakázkách. Nemusel tak vypisovat tendr. To se změnilo až 1. června 2000. Šest týdnů předtím přitom firma uzavřela nečíslovaný dodatek k původní smlouvě, který umožňoval místo původního typu tramvají dodávat jakýkoliv typ.