V prvním pololetí začalo na tuzemských kolejích jezdit 15 nových Regionov. Jde o modernizované verze nejrozšířenějších "motoráčků" řady 810. Varianta se třemi vagony stojí 37 milionů korun, dvouvozová souprava vyjde na 21 milionů. Celkem mají dráhy těchto vlaků 61. Klasických motorových vozů jezdí přitom asi 500.
Za tři nové pantografy CityElefant zaplatily dráhy přes 600 milionů korun. Jde o nejdražší v současnosti nakupované vlaky. Jednotky, které mnozí strojvůdci považují za lepší než pendolino, jezdí v Praze, Středočeském, Pardubickém, Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Nyní jich dráhy provozují 37, dalších 23 je objednáno.
Celkem hodlají dráhy letos do nových vozů investovat 3,6 miliardy korun, což je zhruba o 900 milionů více než loni. Podle vedení firmy by však bylo potřeba alespoň 20 miliard ročně, aby se zabránilo dalšímu chátrání. České dráhy nyní mají asi 1000 lokomotiv a 4000 osobních vagonů, jejichž průměrné stáří přesahuje 20 let.
Průměrné stáří elektrických pantografů je 27 let, výjimkou však nejsou ani čtyřicetiletí veteráni. Podobné je to s motorovými vozy. Nejstarším pravidelně nasazovaným vozem je lokomotiva řady 705, která zajišťuje spojení na úzkorozchodné dráze mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou. Z továrny vyjela už v polovině 50. let minulého století.
Situaci mají částečně vylepšit peníze, které dráhy dostanou od Správy železniční dopravní cesty. Jde o 12 miliard korun za majetek převedený z Českých drah na SŽDC v rámci liberalizace železničního trhu. Peníze budou vázány na obnovu vozidel, konkurenční dopravci však transakci považují za nepovolenou státní podporu a chtějí si stěžovat v Bruselu.