Chuť se stěhovat je podle průzkumu mezi firmami v jednotlivých krajích značně rozdílná. Podnikatelů, kteří jsou připraveni změnit sídlo, je nejméně v Pardubickém a Moravskoslezském kraji (sedm procent) a v Praze (devět procent). Naopak nejčastěji uvažují o přestěhování či formální změně sídla firmy ve Zlínském a Libereckém kraji (27, respektive 23 procent). Téměř každý pátý podnikatel je nespokojený také v Plzeňském a Ústeckém kraji.
V místě svého působení jsou firmy nejčastěji nespokojené s úředníky. Mezi nedostatky podnikatelé uvedli jejich nedostupnost nebo aroganci, zkostnatělost místních orgánů a neochotu učit se novým věcem a měnit staré a přežité. Jmenovali také velmi špatnou komunikaci a odbornost samosprávy, propojení místních politiků a úředníků s vybraným i firmami, korupci či špatnou dostupnost informací z centrálních orgánů.
K dalším velmi často uváděným důvodům patří nedostatek pracovní síly či její nevyhovující kvalifikace, nepřiměřené ekologické aktivity, nízká kupní síla i vysoká konkurence supermarketů. Opakovaně respondenti šetření uváděli také špatnou infrastrukturu a jiné dopravní problémy, nedostatek informací či nedostatečné aktivity podporující rozvoj regionu. Firmy neskrývají ani to, že anonymita většího města eliminuje například opakované kontroly ze strany finančních úřadů.
To potvrzuje také zjišťování společnosti Office House, podle nějž firmy nezřídka mění své sídlo pouze formálně, například kvůli prestižní adrese. "Každý nemá dostatečný kapitál, aby zhmotnil své představy o sídle firmy v centru velkého města. Virtuální kanceláře proto již desítku let na světových trzích velmi dobře prosperují. Poskytovat služby ze svého domova či řídit firmu z detašovaného pracoviště a přitom sídlit na prestižní adrese je ve světě běžnou záležitostí," uvedl ředitel firmy Adam Zvada.
Firem, které v loňském roce přemístily své sídlo do hlavního města, je podle odhadů Office House 6000. V letošním roce lze podle Zvady očekávat, že toto číslo bude překonáno. Původně takto postupovaly spíše drobní živnostníci a menší firmy, stále častěji se ale touto praxí řídí i velké firmy.
Ve světě jde o službu poskytovanou i mezinárodním společnostem. Cena virtuální kanceláře na dobré adrese prý tvoří asi dvacetinu ceny klasické kamenné kanceláře. V mezinárodním měřítku jde o byznys, kterému se nejlépe daří v Londýně, za ním následují New York, Tokio, Hongkong a Paříž. Lukrativní adresy jsou jako virtuální kanceláře nabízeny ve světě již desítku let. V Česku má služba tradici zhruba poloviční, v roce 2002 s ní jako první začala společnost Office House. Dnes už ji nabízejí tři desítky provozovatelů.