Výzkum potvrdil, proč lidé důvěřují Zlaté koruně

10.07.2008 | , Zlatá koruna
Konference - zlatá koruna


perex-img Zdroj: Finance.cz

Už šest let se u nás v unikátní soutěži Zlatá koruna hodnotí a vyhlašují nejlepší finanční produkty roku. Před měsícem byly vyhlášeny výsledky za tento rok, tak jak k nim dospěla 260 členná porota odborníků a jak o nich stejně jako každý rok hlasovala i široká veřejnost. Výsledky byly uveřejněny v tisku i na internetu a každý je najde na serveru www.zlatakoruna.info.

Připomeňme jako podstatné, že vedle produktů, které už delší dobu na trhu dominují a mají dobré jméno u zákazníků i u odborné veřejnosti, se díky Zlaté koruně dostávají do nejširšího povědomí dosud málo známé, avšak mnoha svými parametry výlučné produkty, které významně rozšiřují spektrum současné nabídky. Možnost porovnat, co je na trhu nejlepší, má pro zákazníky zcela nepřehlédnutelný význam. Pokud se pro nějaký produkt rozhodují, mohou se opřít o odborné hodnocení, které jim Zlatá koruna poskytuje. Využívají však zákazníci skutečně tuto možnost?

Protože dosud tyto dopady nikdo nezkoumal a neměřil, bylo možné o tomto chování zákazníků pouze spekulovat. Výzkum, který ještě před vyhlášením letošních výsledků Zlaté koruny provedla společnost Ipsos Tambor, optimistickou doměnku potvrdil, neboť ukázal, že lidé této soutěži důvěřují a považují ji navíc za důležitý zdroj informací. Téměř polovina z tisícovky dotazovaných, kterým bylo více jak 18 let, uvedla, že výsledky Zlaté koruny a obdobných soutěží mají vliv na to, pro jaký produkt na trhu se rozhodnou.

Zajímavé jsou i další výsledky, které výzkum přinesl. Pro 77% dotázaných je soutěž Zlatá koruna velkým přínosem v tom, že přispívá k vyšší informovanosti o finančních produktech a podle 50% dotázaných inspiruje k většímu zájmu Čechů o dění na finančním trhu. Tento zájem se nejvíce projevuje ve věkové skupině 45 – 54 let, kde kladné odpovědi dosáhly 59%, u lidí ve věku 25 – 34 let to bylo 56% a převažuje i u žen s 54% kladných odpovědí.

To, že výsledky Zlaté koruny mají přímo vliv na rozhodování při pořizování finančního produktu, uvedlo 43% dotázaných. Vysoké mínění mají lidé o důvěryhodnosti Zlaté koruny. Názor, že vítězné produkty pro ně představují větší záruku důvěryhodnosti a serióznosti v porovnání s ostatními finančními produkty, vyjádřilo 70% dotázaných.

Odborníci se domnívají, že vysoké procento těchto odpovědí lze vysvětlit obecným deficitem informací, které se k  lidem, pohybujícím se na trhu finančních produktů, dostávají. Pak je samozřejmě každá nadstandardní informace vítaná.

"Skutečnost, že se lidé stále ještě dostatečně neorientují v produktech na finančním trhu, nám  potvrzují zjištění i z jiných výzkumů. Není proto žádným překvapením, že výsledky soutěže Zlatá koruna jsou pro spotřebitele důvěryhodným a oceňovaným vodítkem při výběru produktů," dodává Michal Straka, Account Director společnosti Ipsos Tambor.

Autor článku

 

Články ze sekce: Konference - zlatá koruna