V rámci operačního programu Doprava (OPD) může Česká republika čerpat v letech 2007 až 2015 celkem 5,74 miliardy eur (nyní zhruba 135 miliard Kč). Evropské peníze je možné využít především na výstavbu dopravních tepen evropského významu (takzvaná síť TEN-T), dostane se však i na méně důležité projekty.
O nejvíce peněz zatím požádala Správa železniční dopravní cesty. Jen na modernizaci železničních koridorů žádá zatím téměř 15 miliard korun. Z toho osm miliard již MD schválilo. Podobnou sumu chce také Ředitelství silnic a dálnic. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky o peníze žádají také desítky soukromých firem; jde například o investice do obnovy železničních vleček.
I díky fondům EU investice do dopravní infrastruktury letos poprvé zřejmě překročí 100 miliard korun. Evropské peníze půjdou především na dobudování páteřní sítě dálnic, která je nyní hotova zhruba z poloviny, a také na výstavbu železničních koridorů a vodních cest.
Po boomu, který české dopravní stavitelství čeká díky evropským penězům, však bude nutné hledat další zdroje peněz. Nejčastěji se uvažuje o takzvaných projektech PPP, tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru, kdy by do výstavby silnic investovala soukromá firma. Pilotní projekt se nyní chystá pro jihočeskou dálnici D3.