Americká společnost oznámila zakázku na 50 letounů typu 737 od nového dubajského nízkonákladového přepravce FlyDubai v hodnotě čtyři miliardy dolarů (60 miliard korun). Evropský Airbus zatím odpověděl menší zakázkou od Saudi Arabian Airlines za 1,6 miliardy dolarů, na dnešek plánovanou tiskovou konferenci však zrušil a přesunul na čtvrtek.
Analytici očekávají, že letošní největší aerosalon, jehož dějiště se každý rok střídá mezi Farnborough a Paříží, bude na zakázky výrazně chudší než loni. Mohou za to rekordně vysoké ceny ropy, krize na úvěrových trzích a slábnoucí ekonomický růst ve vyspělých zemích, zejména v USA. To vše vyvíjí na letecké společnosti silný tlak a omezuje jejich plány nákupů letadel.
Na loňském aerosalonu u Paříže oznámili výrobci civilních letadel nové závazné zakázky na 600 letadel, letos se však čeká jen zhruba polovina. Další velké zakázky by podle pozorovatelů měly přijít od arabského přepravce Etihad Airways, který by měl objednávky rozdělit mezi Airbus a Boeing. Od další arabské firmy Qatar Airways se čeká zakázka na letadla Airbusu. Objednávky se očekávaly i od největší světové leasingové společnosti ILFC, ta však dnes agentuře Reuters sdělila, že na aerosalonu žádné oznámení neplánuje.
Dominanci Boeingu a Airbusu ve výsostném segmentu letadel pro více než 100 cestujících narušil v neděli kanadský Bombardier. Ten představil projekt svého prvního velkého letounu CSeries pro 110-145 cestujících. Bombardier potřebuje získat zakázky na 50 až 100 kusů nového letadla, aby mohl začít s jeho sériovou výrobou.