Plány na rychlostní spojení Liberce a Jablonce existují už řadu let, první studie vznikla v roce 1990, stavba ale začala až o 12 let později, protože na náročný projekt nebyly peníze. Zatím je hotovo pět kilometrů silnice a dokončit zbývá zhruba stejně dlouhý úsek do Jablonce. Silnice se napojuje na průtah Libercem a přes Zelené Údolí vede na Kunratickou, kde se v nové kruhové křižovatce napojuje na silnici třetí třídy do Jablonce nad Nisou. Stavba už stála více než 1,5 miliardy korun.
Zejména pro Liberec je dokončení další etapy dobrou zprávou. "Věříme, že odlehčí přeplněnému centru města," řekl novinářům primátor Jiří Kittner. Město to podle něho pozná hlavně v zimním období, kdy se v Krkonoších a Jizerských horách střídají o víkendech turnusy, a stovky automobilů v minulosti pravidelně blokovaly křižovatky na průjezdu městem. Nyní je nová silnice odvede mimo zástavbu. Podobně by se mělo odlehčit i liberecké čtvrti Vratislavice, kudy mezinárodní silnice prochází. Podle policie by otevření úseku mělo také přispět k nižší nehodovosti ve městě.
Nová silnice do Jablonce ale není jedinou investicí, kterou Ředitelství silnic a dálnic v Libereckém kraji chystá. Už v březnu příštího roku by měly začít práce na přeložce silnice I/13, která zrychlí spojení do Frýdlantského výběžku. Dopravu, která dnes prochází zástavbou, odvede mimo město. Více než čtyřkilometrová silnice bude napojena na rychlostní silnici I/35 za Stráží nad Nisou a na původní silnici I/13 se napojí za Krásnou Studánkou, její výstavba přijde na 650 milionů korun.
O měsíc později by se měla začít stavět také nová silnice z Bílého Kostela do Hrádku nad Nisou, která dokončí rychlostní spojení od státní hranice směrem na Liberec. Zhruba 7,6 kilometru dlouhá silnice povede mimo zastavěné území a její výstavba přijde na téměř 1,3 miliardy korun. Silnice bude mít parametry rychlostní komunikace, přestože bude postavena jenom jako dvouproudá. V případě potřeby ji bude možné dodatečně rozšířit. Obě silnice by měly být hotovy také do konce roku 2011.
Liberecký kraj je po Praze nejmenším regionem v zemi, jeho silniční síť však patří k nejhustším. Na území kraje je 2430 kilometrů silnic, z toho 390 kilometrů představují silnice I. třídy a rychlostní komunikace. Dálnici kraj nemá.