PwC: Výdaje na internetovou reklamu v ČR porostou o pětinu ročně

16.07.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. července (ČTK) - Výdaje firem na internetovou reklamu v tuzemsku porostou v následujících pěti letech průměrným ročním tempem 21,8 procenta. V roce 2012 by tak firmy měly v Česku za reklamu na internetu utratit 231 milionů dolarů (asi 3,38 miliardy Kč). To je zhruba 2,7krát více než loni, kdy tyto výdaje činily 86 milionů dolarů (asi 1,26 miliardy Kč). Vyplývá to ze studie společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC), kterou má k dispozici.

Podle PwC poroste trh internetové inzerce v ČR rychlejším tempem než v Německu a Velké Británii, ale oproti Polsku a Rakousku bude tempo růstu pomalejší.

"Vyšší příjmy z internetové inzerce jsou způsobeny především neustále se zvyšujícím počtem uživatelů širokopásmového internetového připojení, které činí internetovou reklamu atraktivní pro nové inzerenty," píše se ve studii.

Podíl inzerce v mobilních telefonech, například přes wapové stránky, na celkové internetové reklamě v České republice se podle PwC zvýší z loňských 3,5 procenta na deset procent v roce 2012.

Výnosy z internetové inzerce v regionu Evropy, Středního Východu a Afriky se během následujících pěti let zvýší z loňských 17 miliard dolarů (asi 249 miliard Kč) na 46,2 miliardy dolarů (676,8 miliardy Kč) v roce 2012.

Tento region se tak podle PwC stane největším trhem internetové inzerce a předčí tak dosud největší trh ve Spojených státech amerických.

Podle jiného odhadu Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů z letošního března byly hrubé výdaje firem za reklamu na internetu včetně plošné (bannerové) reklamy a dalších jiných formátů výrazně vyšší, než odhaduje Pwc, a loni dosáhly 3,44 miliardy korun. Co se týče hrubého objemu pouze plošné reklamy, podle SVIT dosáhl loni 1,96 miliardy korun, což je podle sekce ve srovnání s rokem 2006 nárůst o tři pětiny.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK