Podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka tuzemský park osobních vozů od roku 2003 stárne, a vzdaluje se tak od optimálního stáří mezi osmi a deseti lety. "Vliv dovozu ojetých automobilů a nedostatečné obnovy vozového parku automobily novými je na tomto vývoji zcela nepochybný," dodal. Zatímco v západní Evropě se roční obnova automobilů pohybuje kolem osmi procent, v tuzemsku je pro letošní rok odhadovaná hodnota 3,5 procenta.
Nejstarší jsou vozidla v kategorii motocyklů, která kvůli velkému množství starých jaw a pionýrů vykazuje průměrné stáří 32 let. Celkem bylo v tuzemsku v pololetí 888.964 registrovaných motocyklů, což je zhruba o 29.000 více než na začátku roku.
Počet lehkých užitkových vozů se zvýšil o 33.000 na 455.624 aut s průměrným věkem 7,4 roku. Průměrný věk 213.654 registrovaných nákladních aut byl 15,8 roku. Alarmující je podle Šípka situace v kategorii autobusů, které dosahují průměrného stáří 14,6 roku. Jejich počet se zvýšil o 245 na 20.576 vozidel. V Česku bylo v pololetí 148.751 traktorů s průměrným stářím přes 28 let.
Průměrné stáří přípojných vozidel a návěsů se pohybuje kolem 21 let. Počet jejich registrací se zvýšil o 58.000 na 890.178 vozidel.