"Za výrazným nárůstem nově zřízených účtů pro děti stojí odpovědnost rodičů. Ti chtějí, aby se jejich děti naučily hospodařit s penězi, současně jim chtějí výhodně spořit už od jejich narození," uvedl manažer segmentu drobných klientů Poštovní spořitelny Libor Svoboda. Dětská konta mají v řadě případů mnohem výhodnější úročení než běžná konta.
Poštovní spořitelně stoupl počet účtů pro děti od narození do 15 let o 134 procent na více než 76.000, v případě účtu pro studenty pak o 19 procent na téměř 80.000. Komerční banka měla ke konci března 166.000 dětských kont (meziročně o devět procent více) a 155.000 studentských kont (nárůst o 17 procent). ČSOB samotná bez Poštovní spořitelny pak eviduje 15.000 klientů (o třetinu více) dětských kont a 78.000 klientů u studentských kont (o 39 procent více).
Česká spořitelna pro děti od narození nabízí dětskou vkladní knížku, kterých má v současnosti téměř 24.000. Studenti u ní mají založeno přibližně 160.000 účtů. GE Money Bank eviduje 18.000 studentských účtů a nový dětský účet si za poslední tři měsíce u ní zřídilo 3000 klientů. Raiffeisenbank má nyní téměř 13.500 dětských spořících účtů.
Finanční ústavy se navíc snaží získat a zaujmout mladé i pomocí internetu. Více než rok například provozuje Komerční banka a Poštovní spořitelna internetové stránky, kde nabízí nejen informace o bankovních službách, ale i třeba stahování hudby, soutěže, informace ze sportu nebo o různých kulturních akcích. Přitom se nejedná o strohé informativní stránky, banky se snaží jazyk přizpůsobit mluvě mladých i jejich životnímu stylu.
Dětské a studentské účty banky zpravidla nabízejí bez poplatků jak za jejich vedení, tak i za řadu transakcí včetně výběrů z bankomatu. Samozřejmostí je internetové bankovnictví. Řada bank rovněž nabízí i studentům půjčky nebo možnost přečerpání účtu. Výjimkou není u finančních ústavů ani nabídka karet ISIC nebo Euro