Výrazně prý posilují zejména hotovostní úvěry a karetní produkty. "To platí především pro kreditní karty, u nichž se objem vyčerpaných prostředků v první polovině roku zvýšil meziročně o 117 procent, ve druhém čtvrtletí dokonce o 180 procent," vedl generální ředitel Home Creditu Erich Čomor. Kreditní karty jsou podle něj čím dál častěji používány i na běžné rodinné nákupy, což dokazuje pokles průměrné výše jedné karetní transakce o 300 Kč na 2184 Kč.
V prvním pololetí Home Credit v Česku mírně posílil také ve splátkovém prodeji. Stalo se tak prý navzdory tomu, že jej právě karty v obchodech částečně suplují. Zvýšila se průměrná výše nákupu na splátky, a to o více než tisícikorunu na 12.500 Kč. Mezi jednotlivými druhy zboží si ve druhém čtvrtletí vedl velmi dobře nábytek s 60procentním meziročním růstem a další zboží spojené s investicemi do bydlení. O 122 procent více peněz si lidé půjčili na výbavu kuchyní, o 83 procent více utratili za nářadí a stavební materiál na splátky.
Trvale rostoucí trend mají hotovostní úvěry, jejichž objem se v letošním prvním pololetí meziročně zdvojnásobil. Průměrná výška hotovostní půjčky se zvedla o 14.000 na 42.700 Kč.
Skupina Home Credit, která působí i na Slovensku, v Rusku, Kazachstánu, Bělorusku, na Ukrajině a v Číně, patří do společnosti Home Credit Grand Holding. Tu ze 100 procent vlastní společnost PPF Group. Skupina Home Credit je tak součástí PPF, jež podniká v pojišťovnictví a spotřebitelských financích a poskytuje služby správy majetku.