ČD podobný vůz ještě nemají. "Škoda je čtvrtým výrobcem kolejových vozidel na světě, který zvládl technologii elektrické i mechanické části vysoce výkonné lokomotivy podle vlastního know-how," řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek.
"Třísystémová lokomotiva pro třetí tisíciletí zamíří po testech v našem areálu na zkušební okruh ve Velimi," dodal. Druhý vůz bude mít evropskou premiéru na zářijovém veletrhu dopravní techniky InnoTrans v Berlíně. Výrobce má hotové tři lokomotivy. Podle dřívějšího vyjádření ČD se cena jedné pohybuje od 100 do 150 milionů Kč.
Nová lokomotiva, která táhne i tlačí, má vozit lidi na koridorech v ČR, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Plynule přejede území s rozdílnými napájecími systémy, a to se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz, případně se stejnosměrným napětím tři kV. Maximální výkon čtyř trakčních motorů je 7,2 MW. V počítačové řízeném voze je 30 kilometrů kabelů a přes 10.000 elektrických spojů.
V prosinci 2006 lokomotiva úspěšně absolvovala první testy. Skelet vyhověl pevnostní statické zkoušce podle evropských předpisů TSI. Testům na zkušební trati v Cerhenicích dohlíželi experti z VÚKV Praha, německé DB Systemtechnik a ČD. Ojedinělá konstrukční řešení mají evropské patenty. Vůz vyhovuje provozu na tratích s přísnými limity rušení, umožňuje dynamické brzdění a je vhodný i na obloukové tratě, řekl Herbst.
Lokomotiva využívá vláknových kompozitů jako formule 1, brzdy mají hliníkové kotouče jako soutěžní automobily. Vůz splňuje nejpřísnější limity protipožární ochrany. Stěna mezi kabinou a strojovnou odolá požáru 15 minut. V kabině jsou deformační zóny, které pohltí značnou energii při kolizi. Obdobně je navrženo i upevnění předního pluhu. Při nárazu v rychlosti 110 km/hod. do nákladního vozu s cisternou o hmotnosti 15 tun zůstal kolem strojvůdce nepoškozený prostor. Lokomotivu lze jednoduše opravit výměnou deformačních dílů.
Vůz je přizpůsoben na nově vyvíjený jednotný evropský zabezpečovací systém ETCS, který sbírá informace o stavu tratě a sleduje signály z kolejových obvodů. Nezareaguje-li strojvedoucí včas, systém zasáhne.