Pokud se plán Schaeffleru uskuteční, bude to zatím největší letošní akvizice v Evropě. Spojený podnik by se pak stal světově třetím největším dodavatelem pro automobilový průmysl za koncerny Robert Bosch z Německa a Denso z Japonska.
V bitvě o aktiva Continentalu se tak proti sobě postavili miliardářka Maria-Elisabeth Schaefflerová a generální ředitel Continentalu Manfred Wennemer. Schaefflerová dnes Wennemera obešla a oslovila investory přímo; nabízí jim 70,12 eura za každou akcii. Nabídka je přitom pod tržní cenou emise, která činí 72 eur.
Ale i v případě, že nynější nepřátelská akvizice nevyjde, má Schaeffler dobrou pozici, aby kontrolu nad svým největším rivalem získal. Podnik si díky řadě swapových transakcí s bankami zajistil kolem 36 procent Continentalu. Schaeffler navíc nebude muset předkládat nabídku novou a může si zajistit majoritu jednáním s jednotlivými akcionáři.
Continental se ale proti taktice Schaeffleru postavil a vyzval dozor nad německým akciovým trhem, aby postup prošetřil. Úřad Bafin připomněl, že již šetří síť transakcí, kterými se Schaeffler dopracoval k opcím.
Continental je nyní oslaben dluhem 11 miliard eur z akvizice VDO a navíc se potýká s horším prodejem aut kvůli vysokým cenám ropy a pohonných hmot. Continentalu sice nejvíce vydělává jeho výroba pneumatik, podnik je ale silný i v elektronice včetně satelitní navigace.
Schaeffler namítá, že spojením by si Německo zajistilo základnu pro výrobu auta budoucnosti. Podle Wennemera ale spojení přinese jen málo výhod.
Schaeffler se přitom snaží převzít podnik, který je třikrát větší než on sám. Pokud se mu to podaří, bude to v Německu první případ, kdy by rodinná firma pohltila podnik s akciemi v předním německém indexu DAX, napsala agentura Reuters.