Peněženka bude stát 100 korun na tři roky a cestující si ji může nabít částkou od 100 korun do 4000 korun. Čipovou kartu je možné využít ve 20 automatech nové generace ve stanicích Brno, Olomouc, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží, Pardubice, Praha hlavní nádraží, Praha-Holešovice, Prostějov a Přerov.
Zaplatit elektronickou peněženkou je možné i u průvodčích ve vlaku nebo na zhruba dvou stech pokladnách po celé ČR. Podle drah peněženku využijí především rodiče žáků. "Rodiče dětem kartu nabijí, ty si pak budou kupovat jízdenky za žákovské jízdné v automatu a nemusí u sebe nosit hotovost pro každou cestu," řekla ředitelka Odboru osobní dopravy ČD Luďka Hnulíková.
Elektronická peněženka není na dráze úplnou novinkou. Už půl roku fungují v pilotním projektu peněženky na kartách typu In-karta/Rail plus, které využívá více než třetina zákazníků Českých drah. Na těchto kartách je však zároveň aplikace na slevu; zákaznická karta například stojí 600 korun na tři roky.
Čipové karty kromě drah běžně využívají i autobusoví dopravci nebo podniky městské hromadné dopravy. Pražané například mohou využívat víceúčelovou kartu, takzvanou Opencard, která bude sloužit i jako tramvajenka. Pražský dopravní podnik také nedávno zavedl platbu jízdného pomocí mobilních textových zpráv SMS.
O této novince uvažovaly i České dráhy, nakonec však od nápadu upustily. Jako důvod uvedly příliš vysoké náklady, nižší tržby z SMS jízdenek a neefektivní kontrolu ze strany průvodčích. "Náš systém kontroly je jiný než u dopravního podniku, který kontroluje namátkově," řekl zástupce drah Petr Šťáhlavský. Kontrola na dráze by prý byla zdlouhavá a ověření SMS jízdenky by trvalo několik minut.