Volkswagen v současnosti montuje v Bosně s firmou ASA Holding modely Volkswagen a Škoda. Německá automobilka vlastní ve společném podniku podíl 58 procent, ASA Holding, která je také oficiálním obchodním zástupcem a výrobcem součástek, zbývající část.
Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky jde ze strany Volkswagenu o jasný ekonomický kalkul. "Investiční pobídky vlád jsou velmi krátkozrakým nástrojem v oblasti montoven a výroben s nároky zejména na práci s nižší přidanou hodnotou. Firma využije pobídek do dna a při prvním možném termínu vyklidí prostor, protože přijde jiná země, která nabídne opět levnější práci a další atraktivnější investiční pobídky," vysvětlil. S odchodem automobilky se podle něj dá očekávat i útlum navazující výroby.
"Slováci ještě nemusí plakat nad rozlitým mlékem, stále se dají vyjednat vylepšené podmínky pro Volkswagen na další roky. S příchodem eura na Slovensko bych čekal spíše větší zájem o slovenskou ekonomiku než odchody firem za lepším, přece jen v ČR Volkswagen brečí nad nemožností kalkulovat ceny v eurech," dodal Procházka.
Volkswagen na Slovensku koncem loňského roku zaměstnával 8500 lidí, z nichž většina pracovala v Bratislavě. Firma má na Slovensku rovněž závod na výrobu součástek v Martině. Další továrna v Košicích připravuje automobily pro export do Ruska a na Ukrajinu.