Brusel měl obavy, že by spojení OMV s MOL narušilo konkurenční prostředí a mohlo by vést k vyšším cenám. Komise proto naznačila, že by se OMV musel zbavit jedné z rafinerií, aby její souhlas k akvizici získal. Další snahy o převzetí maďarského rivala tak pro rakouskou firmu ztratily ekonomické a strategické opodstatnění, citovala zprávu OMV agentura Reuters.
Obě společnosti si v současnosti v regionu vzájemně konkurují a při spojení by podle EK ztratily na trhu významného rivala. Komise se obávala hlavně omezení konkurence na trzích naftou, benzinem, topným olejem, mazutem a leteckými pohonnými hmotami v Rakousku, Maďarsku a na Slovensku.
OMV usiloval o převzetí MOL od loňského léta. MOL byl ale ostře proti a nabídce se bránil za podpory maďarské vlády. Podle MOL by byla nabídka pro jeho akcionáře ztrátová.
OMV působí od roku 1991 také v České republice. V roce 2005 firma v tuzemsku koupila síť čerpacích stanic Aral, a získala tím osmnáctiprocentní podíl na trhu. OMV nyní v Česku podle svých internetových stránek provozuje 220 čerpacích stanic. MOL podniká na českém trhu s pohonnými hmotami prostřednictvím slovenské dceřiné společnosti Slovnaft.
Koncem loňského roku získala v maďarské společnosti MOL sedm procent akcií česká energetická skupina ČEZ. Objevily se spekulace, že ČEZ nákupem podílu poskytl Maďarům pomoc v boji proti převzetí koncernem OMV. ČEZ to však odmítl.